Co se špatně odeslanou platbou do zahraničí

V případě že pošlete zahraniční platbu omylem jinam nebo máte podezření, že příjemce platby může být podvodník, dejte nám o tom vědět.

Máte podezření, že příjemce platby je podvodník

Jestli jste zadali správné číslo účtu, ale máte podezření, že se jedná o podvodné jednání příjemce platby, obraťte se prosím rovnou na policii. Pokud budete potřebovat pro policii potvrzení o platbě, vystavíte si ho snadno sami podle návodu Potvrzení o platbě.

Pokud si to budete přát, můžeme zkusit příjemce vyzvat k vrácení platby, na podvodníky to ale platí málokdy. Proto doporučujeme platbu řešit přímo s policií.

Platbu jste poslali omylem špatně

Pokud pošlete platbu na neexistující účet, tak se vám může automaticky vrátit zpátky. Jestli se nevrátí můžeme příjemce kontaktovat a vyzvat k vrácení platby.

V každém případě nám o tom dejte vědět prostřednictvím formuláře. Podíváme se, jak bychom vám mohli pomoci my.

Do formuláře nám napište:

  • důvod, proč o vrácení platby chcete žádat,
  • částku,
  • číslo účtu příjemce,
  • datum a
  • důkaz o vzniku chyby – to může být například faktura se správným číslem účtu, potvrzení o platbě zaslané už na správné číslo účtu nebo jiný doklad, ze kterého poznáme, jak se stalo, že platba odešla jinam.

Co by se vám mohlo hodit

Mohlo by vás také zajímat, co dělat se špatně odeslanou tuzemskou platbou.

Poradna